Marktplaats

Klant
Marktplaats
Branches

Tweedehands speelgoed via Marktplaats

Veel mensen zijn voorzichtig met het kopen van tweedehands speelgoed voor hun kinderen. Sommige ouders vinden het vies om tweedehands te kopen of willen alleen het nieuwste van het nieuwste voor hun kleintje. Marktplaats lanceerde eind 2022 een nieuwe campagne waarbij ze laten zien dat tweedehands speelgoed nog lang niet is uitgespeeld én dat kinderen ook heel blij zijn met tweedehands speelgoed. Om deze campagne nog meer kracht bij te zetten, schakelen we de hulp van een aantal influencers in.

01De vraag

Hoe laten we consumenten inzien dat tweedehands speelgoed voor een kind net zo fijn en mooi is om mee te spelen als nieuw speelgoed? Voor hen is het leuk, avontuurlijk, doet het niet onder voor nieuw en is het nog lang niet uitgespeeld.

02De oplossing

Een aantal influencers gaan aan de slag met authentieke content waarmee ze hun volgers bewust maken van een meer ‘circulaire economie’. We richten ons op (groot)ouders van (klein)kinderen in de leeftijd van 25 – 45 jaar oud wiens kinderen houden van spelen en speelgoed. We willen de mensen die nog niet bewust op zoek zijn naar tweedehands speelgoed, inspireren om deze zoektocht eens te beginnen. Want ook tweedehands speelgoed is voor kinderen een feestje om cadeau te krijgen.

03Het resultaat

Samen met Marrit de Lang van Done By Myself en Marlien Besselink hebben we de Marktplaats campagne onder de aandacht gebracht bij hun volgers. De dames zijn zelf op zoek gegaan naar speelgoed voor hun kids. Hun zoektocht en het eindresultaat hebben zij in beeld gebracht en met hun volgers gedeeld. Opvallend aan deze samenwerking was dat de content van beide dames boven de benchmark voor engagement scoorden.

Dankzij jouw samenwerking en posts/stories afgelopen tijd heb ik ook weer wat zoekopdrachten ingesteld en nu eindelijk een paddenstoellamp op de kop getikt die ik al heel lang wilde, zo leuk!

Hanke A. - Volger Done By Myself

Gerelateerde projecten

Alle projecten