
- Klant
- L'Oréal
- Influencers
- Marlieke Koks
L’Oréal Paris draait om women empowerment en feminisme. Ze vinden dat vrouwen zich veilig moeten voelen, waar ze ook zijn, om zich te uiten, door zich te kleden of op te maken zoals ze willen en vrij over de wereld te lopen.
Stand-Up is een bewustzijns- en trainingsprogramma tegen straatintimidatie. L’Oréal Paris heeft dit programma samen met de gespecialiseerde NGO Hollaback! ontwikkeld. Aan de hand van een beproefde aanpak – de 5D’s – helpt het programma mannen en vrouwen in te grijpen als ze straatintimidatie zien of ondergaan. L’Oréal Paris verdedigt al lang de persoonlijke kracht van vrouwen door hun zelfvertrouwen en eigenwaarde te versterken. Met hun internationale Stand-up-programma willen ze een cultuur en gemeenschap scheppen waarin respect, waardigheid en eigenwaarde voorop staan. Ze doen dat door de persoonlijke kracht van meer dan één miljoen mensen te versterken met de 5D-aanpak.
01De vraag
Hoe kunnen we zo veel mensen bewust maken van intimidatie op straat door hen op te leiden met de digitale 5D training?
02De oplossing
We maken in samenwerking met andC.tv een inspirerende video waarin we het gesprek aangaan met vrouwen op straat. Onder leiding van influencer Marlieke Koks durven we hun eerlijke en open vragen te stellen over hun ervaring met straatintimidatie (zelf of als omstander). We maken het heel tastbaar en herkenbaar. Daarnaast geven we hele concrete tips uit de 5D training onder leiding van een expert om vrouwen direct te inspireren.
De video wordt doorvertaald in een open artikel op and.tv en in Instagram stories waarin we ook de lezers mee laten praten over dit onderwerp.
Fijn om er via deze training achter te komen hoe je jezelf kan verdedigen in dergelijke situaties.
Marrit - Kijker van de video