Blokker

Gezellig tafelen tijdens de feestdagen

In de decembermaand kan je bij de Blokker terecht voor alles wat je rond en op feestdagen nodig hebt; de aankleding van je huis, smaakvolle cadeaus, sfeervolle woonaccessoires. Maar ook voor een goed uitgeruste keuken en feesttafel, daarom roepen zij het concept ‘funcooking’ in het leven tijdens de feestdagen.

01De vraag

Het doel van de campagne was om de Nederlandse consument te informeren over het veelzijdige assortiment van Blokker voor een heerlijk en uitgebreid feestmaal. Hierbij was het de bedoeling dat het concept funcooking werd omarmd en de focus werd gelegd op een aantal specifieke producten uit het assortiment.

02De oplossing

Waar kun je consumenten beter informeren en inspireren op het gebied van food rondom de feestdagen dan op de grootste foodblogs? Onze foodblogs stijgen wel tot 50% in het aantal pageviews gedurende piekmomenten zoals Kerst en Pasen. We hebben gekozen voor 2 food influencers die ieder een heel andere doelgroep bereiken en meerdere contactmomenten met de doelgroep te creëren, om zo te herkenbaarheid voor het merk, het concept en het assortiment te vergroten. Jorrit en Sofie van Lekkerensimpel.nl en Laura van Laura’sbakery.nl hebben in creatieve content, van prachtig gedekte tafels met inspirerende (toegankelijke) recepten en tips, het assortiment van Blokker uitgelicht. Dit deelden zij in blogposts en social media posts.

03Het resultaat

De creatieve content zorgde ervoor dat het concept funcooking werd geladen en consumenten geïnspireerd werden om met het Blokker assortiment aan de slag te gaan rondom Kerst. De bereik verwachting werd ruimschoots behaald. Daarbij blijft deze blogcontent relevant en vindbaar voor andere ‘funcooking’ momenten in de toekomst zoals Pasen en Kerst de komende jaren, waardoor het merk op lange termijn ook profijt heeft van de gemaakte content.

-

Gerelateerde projecten

Alle projecten