menu close instagram linkedin twitter facebook
Rotterdam The Hague Airport
Influencer Partnership
Rotterdam The Hague Airport

Ieder reislustig type uit de omgeving Den Haag – Rotterdam is bekend met het vliegveld Rotterdam The Hague Airport. Voor de campagne Bepaal Mijn Reis heeft RTHA tweemaal op rij de handen ineengeslagen met verschillende influencers.

Het vliegveld heeft door de jaren heen veel transformaties ondergaan, de horecagelegenheid is verbouwd en er zijn extra services bijgekomen wat betreft vervoer en parking. Het is een volwaardig vliegveld waarbij snelheid, gemak, persoonlijk, comfort en kleinschalig. Het doel van deze campagne was om zo veel mogelijk mensen kennis te laten maken met de gemakken die Rotterdam The Hague Airport heeft te bieden. Hiervoor zijn twee campagnes opgezet, met verschillende bestemmingen, van Londen en Istanbul tot aan Faro, Ibiza en Valencia

De eerste campagne liep in het voorjaar van 2019, waarbij Sarah van Glasbergen, Aranka van der Voorden en Bobby van der Boor een mooie reis maakte vanaf RTHA, waar hun vakantie eigenlijk al écht begon. Allen vetrokken op een ander moment naar een nieuwe bestemming van RTHA, waarbij het reisgezelschap van familie, moeder en liefde verschilde. Om de volgers te enthousiasmeren over hun reis, werden zij op voorhand meegenomen in de voorpret, waarbij zij invloed hadden op de bestemming, vervoer naar- en activiteit op het vliegveld. Dit was in lijn met de eigen campagne die RTHA op dat moment had lopen, namelijk #bepaalmijnreis, om deze campagne meer kracht bij te zetten zijn de influencers hier ook mee aan de slag gegaan. Aan de hand van inspirerende en interactieve content werden de volgers onderdeel van de reis, wat tot leuke content en reacties heeft geleid. Aan het eind van de campagne werd er een prijs verloot onder de volgers van RTHA, waarbij de influencers via hun eigen kanalen volgers hebben getrokken naar het account van RTHA, wat tot een mooie stijging in het aantal volgers heeft gezorgd. Op deze manier hebben we kunnen meebouwen aan de online followersbase van RTHA en de campagne #bepaalmijnreis meer bekendheid gegeven.

Ter inspiratie hieronder een aantal voorbeelden van de gemaakte content tijdens de eerste campagne. 

Gezien de eerste campagne een groot succes was, werden wij wederom benaderd om een tweede campagne op te zetten, welke ook in lijn was met de overall campagne #bepaalmijnreis. Om wat afwisseling te brengen in de content hebben we voor de tweede campagne een samenwerking opgezet met Aranka van der Voorden, Kickie de Klijn, Maxime Felicia en Jamie-Lee Treurniet. Waarbij een verdeling werd gemaakt in twee bestemmingen, Aranka en Kickie reisden af naar Londen en Maxime en Jamie-Lee naar Istanbul. Hier ging het weer om nieuwe bestemming die waren toegevoegd aan het reisportfolio van RTHA. Er werden belangrijke nieuwe USP's aangekaart, zoals de toegang van RTHA met de Felyx en het OV, maar ook de kleinschaligheid en de snelheid vanaf het vertrek vanuit huis tot aan de vakantiebestemming. Net als de eerste campagne is er afgesloten met een winactie op het kanaal van RTHA, waar de influencers volgers naar toe hebben geleid. 

Ter inspiratie hieronder een aantal voorbeelden van de gemaakte content tijdens de tweede campagne. 


Ben jij ook op zoek naar een effectieve wijze van influencer marketing? Neem dan contact op met team@hellosparkle.nl.