menu close instagram linkedin twitter facebook
Moment Marketing Finley x Dry January
Moment Marketing
Finley x Dry January

​Dry January is inmiddels een begrip geworden in de Nederlandse samenleving; het nieuwe jaar goed beginnen door een maand geen alcohol te drinken. Finley staat bekend om haar subtiele bubbel, verfijnde smaken én het is zonder alcohol. Hét perfecte drankje voor een heerlijke (alcoholvrije) borrel.

De doelstelling van de campagne was om te laten zien dat je ook zonder alcohol een heerlijke avond uit kunt hebben. Om dit onder de aandacht te brengen schakelden we de autoriteit en het bereik van een aantal toonaangevende influencers in. In de vorm van blogartikelen en Instagramposts hebben zij hun volgers meegenomen in deze alcoholvrije reis.

Cynthia Schultz, Annemarie Keizer en Marley van der Velden trapten af met inspirerende content gedurende het kick-off event: een vrijmibo tijdens het Winterparadijs in Amsterdam. Vervolgens hebben zij gedurende de hele maand januari laten zien hoe zij alcohol hebben vervangen, met een drankje zoals Finley, tijdens hun sociale activiteiten. In totaal hebben we meer dan een miljoen mensen bereikt met deze campagne. Daarnaast hebben we ook diverse polls geplaatst via Instagram stories, waarbij we hebben gemeten dat we de volgers ook daadwerkelijk hebben geïnspireerd om mee te doen met de alcoholvrije maand.
Een aantal reacties vanuit de achterban:

“Hier ook een dry january! Ik merkte afgelopen weekend, waarin we normaal gesproken best wel wat wijntjes en biertjes drinken, dat ik me fitter voelde na een avondje visite. En je wordt frisser wakker! Favorieten zijn hier alle Finley drankjes” – volger Cynthia Schultz

“Ik heb ook meegedaan en het viel me reuze mee. Het is meer het besef waarmee je ‘normaal gesproken’ een drankje pakt. Daar wil ik wet wat bewuster mee om blijven gaan.. of het althans proberen” – volger Marley van der Velden

“Wijntje bij ’t koken, wijntje in ’t weekend.. ik doe mee sinds 1 januari en trek ‘m door. Slaap beter, voel me beter”