menu close instagram linkedin twitter facebook
Fansquare SPLENDA
Fansquare campagne
SPLENDA

Wanneer er een nieuw merk haar intrede doet op de Nederlandse markt, dan is het uiteraard de bedoeling dat zo veel mogelijk mensen bekend raken hiermee en het zelf ontdekken. Daarom hebben we met het stevia-merk SPLENDA een interactieve Fansquare campagne opgezet.

Samen met FrancescaKookt, OhMyFoodness en UitDeKeukenVanFatima zijn we de uitdaging aangegaan om zo veel mogelijk mensen aan de bak en kook te krijgen met de producten van SPLENDA. De drie dames werden door SPLENDA uitgedaagd om hun favoriete zoete baksels om te toveren naar een gezondere variant met SPLENDA. Waar de meeste zoetstoffen een bittere smaak hebben, heeft SPLENDA dat niet en dat wilde ze de foodies laten meemaken en zo ook hun volgers. 

Francesca koos voor haar favoriete appeltaart recept, Sabine ging voor haar specialiteit, namelijk een lekkere cheesecake en Fatima voor frisse cup cakes. De dames vervingen de suikers voor SPLENDA en kwamen tot de conclusie dat het recept net zo lekker bleef. 

      

Deze ervaringen deelden zij op hun blog en social, waarbij zij hun volgers opriepen de SPLENDA-switch challenge aan te gaan. In totaal meldden zo'n 150 fans zich aan om de challenge aan te gaan. Zij kregen allen een speciaal SPLENDA-pakket thuisgestuurd en gingen aan de slag met verschillende opdrachten. Van suiker in de thee of koffie vervangen voor SPLENDA tot aan hele baksels gebaseerd op suiker met SPLENDA maken. Iedereen gaf er zijn of haar eigen draai aan en deelde dit op social met de hashtag #SPLENDAstevia Op deze manier hebben we een mooie social buzz weten te creëren en veel mensen geënthousiasmeerd om SPLENDA te proberen.  

      

Wil jij jouw doelgroep ook actief mee laten doen aan een campagne, laat het ons dan weten via team@hellosparkle.nl.