menu close instagram linkedin twitter facebook
Boeking KFC x Nationale Week zonder Vlees
Boeking
KFC x Nationale Week zonder Vlees

Tijdens de Nationale Week Zonder Vlees heeft KFC twee nieuwe vegetarische producten gelanceerd. Om dit groots onder de aandacht te brengen is er een evenement georganiseerd, waarbij HelloSparkle verantwoordelijk was voor het inzetten van een passende host en 21 micro- én macro influencers.

Van 9 t/m 15 maart 2020 vond de 3e editie van de Nationale Week Zonder Vlees plaats. Een initiatief waar veel merken, waaronder KFC aan deelnam. Dit merk steunt het initiatief niet alleen, maar heeft dit jaar in deze week zelfs twee nieuwe vegetarische producten gelanceerd die vanaf heden verkrijgbaar zijn in het restaurant. Daarnaast is één van de vestigingen nog een stapje verder gegaan, door enkel nog maar vegetarische producten te verkopen gedurende deze week. Wat natuurlijk uitzonderlijk en ontzettend gedurfd is voor een restaurant dat zijn oorsprong vindt in kipproducten.

Om dit groots onder de aandacht te brengen was er op de avond voor de start van de Nationale Week Zonder Vlees een event georganiseerd bij deze specifieke vestiging in Rotterdam. De vraag aan HelloSparkle werd gesteld om op zoek te gaan naar een geschikte host voor dit event. Daarnaast wilden ze zoveel mogelijk online aandacht gedurende deze lancering binnen verschillende doelgroepen én een grote opkomst bij het event.

Als host hebben we gekozen voor Quentin, beter bekend als Qucee van het YouTube kanaal Supergaande. Met bijna 750.000 Instagram volgers een online personality en passend bij dit concept omdat hij vegetarisch is én in de buurt van Rotterdam woont. Daarnaast hebben we gezorgd voor 21 micro- én macro influencers uit de segmenten food en lifestyle waarmee we een brede doelgroep man/vrouw 15 – 45 jaar wisten te bereiken. Deze influencers waren aanwezig bij de lancering en hebben content gemaakt in de vorm van Instagram stories. In totaal hebben we meer dan 1 miljoen personen bereikt waarmee de bereiksdoelstelling flink werd overtroffen, mede door het enthousiasme van de aanwezige influencers.